23
August, 2017
Wednesday

Erikm francia turntablista és Martin Brandlmayr osztrák dobos jól ismert figurái az európai experimentális zenei színtérnek, első duólemezük mégis csak tavaly decemberben jelent meg a moszkvai Mikroton kiadásában. Erikm és Brandlmayr londoni koncertjükön az apokalipszis fülsüketítő káoszától alig negyven perc alatt jutott el a hallhatatlan hangok közötti néma lebegésig, miközben egymásnak felelgetve, olykor össze-összekacsintva zúztak porrá mindent, amit az előző néhány másodpercben a legnagyobb egyetértésben építettek fel. A páros előtt Mari Ohno nyitotta az estet, aki fellépései alkalmával statikus hanginstallációkat szintetizál nagyon is élő elektroakusztikus kompozíciókkal. A japán hangszobrász jelenleg 18-hónapos rezidenciaprogramját tölti a Cafe Oto-ban. Akármilyen eszközöket (hangszereket) is használnak, a három művész az emberi hangérzékelés dimenzióit, aspektusait kutatja és cselezi ki – méghozzá nem is akármilyen sikerrel.

Mari Ohno

Mari Ohno

Mari Ohno

Mari Ohno

Mari Ohno

Erikm, Martin Brandlmayr

Martin Brandlmayr

Erikm, Martin Brandlmayr

Erikm

Erikm, Martin Brandlmayr

Hozzászólás




Legutóbbi kommentek

Az Improv.hu online zenei magazin 2002-es indulásakor napjaink kreatív, főként rögtönzött módon születő zenéinek - lemezkritikákon, koncertbeszámolókon, galériákon vagy éppen interjúkon keresztül való - szubjektív bemutatását tűzte ki céljául. A magazin 2005 tavaszától 2010 nyaráig, majd 2013 júliusától újraindulva heti rendszerességű rádióműsorral jelentkezik Szeged első és egyetlen közösségi rádiójában; 2007 ősze óta pedig alkalmanként improvizációs esteket szervez a szegedi Grand Café mozitermébe, a Régi Zsinagóga patinás épületébe, valamint a Jazz Kocsmába.

Legutóbbi kommentek