28
June, 2017
Wednesday

Szinte megszámlálhatatlanul sok eddig kiadatlan albumot töltött fel Bandcamp oldalára Mezei Szilárd vajdasági brácsás-zeneszerző. Improvizációk, kompozíciók, egy szóló és számtalan helyi-, illetve nemzetközi kollaboráció a legkülönbözőbb méretű és hangszer-összeállítású formációkkal – a lemezborítókon Mezei Erzsébet munkáival. A virtuális kiadványok között akadnak több mint tízéves, és egészen friss, néhány hónapos anyagok is. A már-már követhetetlennek tűnő albumdömpingről Mezei Szilárdot kérdeztük, arra voltunk kíváncsiak: miért döntött most úgy, hogy eddig meg nem jelentetett felvételeit fiókjából a virtuális térbe költözteti.

- Egyelőre nem tudom pontosan, hogy mennyi felvétel fog felkerülni, az elmúlt 10-15 évben sok olyan stúdió- és koncertfelvétel készült, amiket ki szerettem volna adni, de végül nem volt rá lehetőség – mondta az Improv.hu online zenei magazin érdeklődésére Mezei Szilárd. – A tavalyi év végén, illetve most néhány napja két ilyen felvételt sikerült végül megjelentetni hagyományos cd-n, a Flute And Strings és a Secret Public triókat, az egyik tíz-, a másik ötéves felvétel. Most, hogy adódott ez a felemás lehetőség – igazából nem teljesen vagyok tisztában vele, hogy milyen jelentőséggel bír és mennyire látogatott a Bandcamp, eddig körülbelül 15 lemezt vásároltak -, úgy gondoltam, feltöltöm ezeket az anyagokat, hiszen szinte biztos, hogy már nem fogom tudni kiadatni őket cd-n, főleg, hogy már rengeteg friss kiadandó felvételem is van. Egyelőre töltögetem fel az albumokat, de nem tervezek folyamatosságot. Talán majd ha lesz rá időm, szerkesztek egy többlemezes anyagot a színházi zenékből és azokat még fel fogom tenni.

- Mostantól számítva előreláthatólag még kb. 10-15 lemeznyi felvétel lesz a Bandcamp-re feltöltve – mondta a terveiről a zeneszerző. – Az albumok anyagainak színvonala, minősége nem egységes, vannak olyan felvételek is, amelyeket fizikai kiadványként nem jelentettem volna meg, mégis úgy gondolom, hogy egy ilyen felületen – főleg hogy nem feltétlenül szükséges megvásárolni őket, hanem ingyen is meghallgathatóak – van létjogosultságuk. Azok, amelyeket komolyabban meg szerettem volna jelentetni, egy magasabb árkategóriába kerültek, így próbáltam megkülönböztetni őket. Mint mondtam, nem igazán vagyok képben a digitális kiadványokkal kapcsolatban, igazából elsősorban mindig is az élő koncertek érdekeltek, a lemezkiadást mintegy kísérő, mellékes dolognak tartottam, viszont ha már megjelentetünk valamit, akkor az legyen a lehetőségekhez mérten igényes kiadvány, fizikai, kézbe fogható, mint egy könyv. Ez a digitális kiadványoknál sajnos nem működik. Ráadásul a Bandcamp talán nem is igazán komoly kiadói felület, hiszen gyakorlatilag az ember azt tesz fel, amit akar. Mindenesetre itt is igyekeztem valamiféle igényességet képviselni, azzal hogy egységes grafikai arculata legyen a dolognak.

- Ami a faramuci a dologban, hogy ezek a Bandcamp-linkek és -anyagok érzésem szerint több emberhez jutnak el, mint a fizikai hanghordozók, holott azok az igazán relevánsak és reprezentatívak – tette hozzá Mezei. szilardmezei.bandcamp.com

Hozzászólás




Legutóbbi kommentek

Az Improv.hu online zenei magazin 2002-es indulásakor napjaink kreatív, főként rögtönzött módon születő zenéinek - lemezkritikákon, koncertbeszámolókon, galériákon vagy éppen interjúkon keresztül való - szubjektív bemutatását tűzte ki céljául. A magazin 2005 tavaszától 2010 nyaráig, majd 2013 júliusától újraindulva heti rendszerességű rádióműsorral jelentkezik Szeged első és egyetlen közösségi rádiójában; 2007 ősze óta pedig alkalmanként improvizációs esteket szervez a szegedi Grand Café mozitermébe, a Régi Zsinagóga patinás épületébe, valamint a Jazz Kocsmába.

Legutóbbi kommentek

Két friss album a kanadai Caduc lemezkiadótól

Dusted Hoffman
2017. február 13.

Haptic – Scilens

Costanza
2011. december 27.

Radu Malfatti – Kid Ailack 5

Dusted Hoffman
2009. január 15.