23
March, 2017
Thursday

Naoko Maeshiba japán butoh táncos, mozgásművész, koreográfus közel három hetet töltött a szlovén fővárosban, hogy Irena Tomažin vokalistától magánórákat vegyen, egyben közösen dolgozzanak Maeshiba Voice Of Skin című munkáján, aminek az emberi hang éppen olyan hangsúlyos eleme, mint maga a mozgás. A táncos távozása előtt két helyi hangszerest – Marko Jenič szlovén hegedűjátékost és Boris Janje horvát nagybőgőst – kért fel egy helyspecifikus alkalmi kollaborációra, amely során a ljubljanai közönségnek is bemutatta, milyen vokális technikákat sajátított el a Tomažinnal közös, bő kéthetes intenzív műhelymunka során. Három művész tökéletes összhangban egymással, a térrel és az idővel; a hangok és mozdulatok harmóniáját figyelve szinte hihetetlen, hogy ez a hármas most először dolgozott együtt. A csodálatos fotókért Nada Žgankot illeti köszönet.

Marko Jenič, Boris Janje

Marko Jenič, Naoko Maeshiba

Naoko Maeshiba, Boris Janje, Marko Jenič

Marko Jenič, Naoko Maeshiba

Marko Jenič, Naoko Maeshiba, Boris Janje

Marko Jenič, Naoko Maeshiba

Marko Jenič, Boris Janje, Naoko Maeshiba

Marko Jenič, Naoko Maeshiba, Boris Janje

Hozzászólás




Legutóbbi kommentek

Az Improv.hu online zenei magazin 2002-es indulásakor napjaink kreatív, főként rögtönzött módon születő zenéinek - lemezkritikákon, koncertbeszámolókon, galériákon vagy éppen interjúkon keresztül való - szubjektív bemutatását tűzte ki céljául. A magazin 2005 tavaszától 2010 nyaráig, majd 2013 júliusától újraindulva heti rendszerességű rádióműsorral jelentkezik Szeged első és egyetlen közösségi rádiójában; 2007 ősze óta pedig alkalmanként improvizációs esteket szervez a szegedi Grand Café mozitermébe, a Régi Zsinagóga patinás épületébe, valamint a Jazz Kocsmába.