bejegyzés megosztása:

A hang mint formanyelv jelenléte a kortárs képzőmű...

A hang mint formanyelv jelenléte a kortárs képzőművészetben

A művészeti ágak közötti átjárhatóság és transzparencia legalább annyira izgalmas terület, mint amennyire ingoványos. Az ok-okozati kapcsolat megkerülhetetlen. Mind a két ágazat jól megvan és működik különösebb határátlépés nélkül. Az audio és vizuális koncepciók társítása egy projektben, alkotásban vagy installációban, számomra csakis egy következetes folyamat végproduktuma vagy állomása lehet.

A fizikai, technikai és elméleti gesztusok végtelen lehetőségét tekintve nagy önmérséklet és következetesség kell egy életerős munkához. Az eszközök irányelvek és súlypontok kijelölése sok esetben izgalmasabb és hosszabb folyamat, mint maga az alkotás, emiatt is gondolom, hogy ez a rovat kifejezetten konceptuális művészettel és hangzó műtárgyakkal fog foglalkozni, a környezeti felvételektől kezdve az épített installációkon át a performanszokig.

Bizonyos esetekben akár az emberi jelenlét és beavatkozás hiányára építő, dokumentatív munkák is megjelennek. Szerteágazó mégis egy tőről fakadó folyamatokat szemlélünk tematikusan. Az angol megnevezés jóval tömörebb és jelen esetben kifejezőbb is, SONOLOGY. Jó példa erre a hágai Royal Conservatior intézmény. Nagy múlttal rendelkező szakon képzik, segítik az audio-vizuális művészeket. Ez is jelzi, hogy egy komplexen felépíthető és indokolt döntés következménye e két művészeti ág egyidejű használata. Különleges és gyakran szélsőséges alkotói szótárral tudnak művészek kérdezni vagy állításokat megfogalmazni.

Az improvizáció és a szabad vizuális asszociáció jó táptalaj új kortárs ikonográfia és formanyelv kialakulásához. A művészetipar és galériás rendszer peremterületeiről beszivárgó tendenciákat, jelenségeket és alkotókat vizsgálunk meg az olvasókkal, egy közös diskurzus reményében. A hang, zaj, zene, vizuális megjelenés tengelyen egyensúlyozva értelmezzük az alkotásokat.


Koncertszervező 2008 óta, képzőművész és vizuális kommunikáció tanár 2009 óta, etika-filozófia tanár 2015 óta, és galéria asszisztens 2018-ig a veszprémi Művészetek Házában. 2018-tól grafikus tanár a zirci III. Béla Művészeti Gimnáziumban. Alkotómunkák, performanszok, publikációk, tanulmányok és koncertek, egyéni és csoportos kiállítások 2010 óta. Monoton/monokrom néven 2015-től drone zenei és monokróm festészeti programot folytat, és az Improv.hu szerzője.

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

INSTAGRAM
hanghordozópornó | megjelenésfetisizmus
X